onsdag 31 maj 2017

Lyser

- det gör min purpurapel som jag äntligen kommit till skott med att plantera i trädgården. Har gått och trånat i flera år efter en sådan. Fantastisk blomning som verkligen lyser upp där ute när inte mycket annat blommar. 

Fast om jag vetat att det skulle både snöa och hagla efter planteringen skulle jag väntat ett tag. Neråt nollan på nätterna och bara någon grad över nollstrecket under dagtid. Kallar inte det varken vår eller sommar.... Hu!!!

Veckans ord = Lyser hos Sanna

 

17 kommentarer:

  1. Jättesöt lysande liten röd blomma. Gillar skarpt!

    SvaraRadera
  2. Hoppas denna lysande skönhet uthärdar både snö- och hagelattacker så att du får glädje av den länge! Vilken härlig färg!

    SvaraRadera
  3. Oj så vackert den blommar och lyser!
    Kram, Ingrid

    SvaraRadera
  4. Vilken underbar blomma! Härlig färg och helt klart lysande! Fin bild!
    Svar på din fråga - Bildtexterna är något som skapas automatiskt när man gör en del collage i Wordpress...

    SvaraRadera
  5. Ja den är sannerligen vacker!

    SvaraRadera
  6. Heder och hejarop åt purpurapeln som är så tuff och blommar så fint. :)
    Ha det gott!

    SvaraRadera
  7. Mycket vacker! Men så kallt du har det...det låter inte alls skönt.

    SvaraRadera
  8. Alltså till nu visste jag inte ens vad en purpurapel är för nå't. Det vet jag i och för sig fortfarande inte, men nu vet jag åtminstone hur den ser ut - vackert!

    Blomman är säkert luttrad, så den klarar sig nog. Jag menar den verkar ju ha norrländsk blod i ådrorna;-)

    SvaraRadera
  9. Fantastiskt vacker blomma och vacker bild! Förstår att du har trånat! Hoppas den klarar det bistra klimatet! Ni får nog snart vårsommar också! :)

    SvaraRadera
  10. Rött i trädgården vid denna tiden lyser verkligen upp!
    Att du inte kan kommentera beror kanske på att du inte är med i Google +.
    Kramar Karin

    SvaraRadera
  11. Den lyser verkligen upp med den fantastiska färgen på blommorna!!

    SvaraRadera
  12. Härligt att det äntligen blev en purpurapel! Kanske behöver den en hätta i fiberduk mot kyla och hagel? Undrar verkligen när det ska bli vår/sommar? ��

    SvaraRadera
  13. So beautiful after all the weathers..
    Merry Pentecost

    SvaraRadera
  14. Hej,

    Vacker blomma, underbart med blommor som lyser upp tillvaron i trädgården.

    Solvarma hälsningar från Irene

    SvaraRadera
  15. WOW vilken vacker bild på en lysande blomma Stor Kram

    SvaraRadera

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.