torsdag 29 november 2012

Glöggtest

Nu har vi testat årets utbud av glögg. OK då - långt ifrån alla som finns på bolaget, men flera av dom....

Blossas vinglögg håller ju alltid. Inte så söt som deras starkvinsvariant. Så har vi Blossas "årgångsglögg" - den vita 2012 som har smak av ingefära och yuzu. Ingefära älskar jag i alla varianter, men yuzu har jag aldrig hört talas om ens. Tur google finns...  Kanongod glögg!! Liksom den ekologiska Vinterglöd

Den alkoholfria Äppelglöggen fick bra betyg också. Kryddig och god. Smakar inte bara saft som många andra alkoholfria har en tendens att göra.


Falbygdens krämigt goda ost - ett tips till pepparkakorna
Lite tilltugg - färska Dadlar, Tapenade, Ostbollar och Pepparkaksmuffins - mini - med ädelost.
Minicrustader med rökt lax
Bild på crustaderna lånad från Arla


9 kommentarer:

  1. DU, jag kommer jag kommer!

    margareta

    SvaraRadera
  2. Ååh... så himla gott det ser ut!
    Har en flaska av Blossas årgångsglögg på köksbänken - den ska provas på söndag :)
    Ha det gott!

    SvaraRadera
  3. Her er det bare å forsyne seg! Takk for servering! -Margit-

    SvaraRadera
  4. Så gott det såg ut. Känner att jag måste få hem lite glögg!
    Kram, Ingrid

    SvaraRadera
  5. Jag har inte druckit glögg ännu i år men den där ekologiska blev jag sugen att testa!

    SvaraRadera
  6. Vilken härlig glöggfest och glöggtest. Och så fina tillbehör. Pepparkaksmuffisen bakade jag förra året. De var inte dumma. Har en flaska fläderblomsglögg som får testas både med och utan några droppar absolut. Ha de gott.

    SvaraRadera
  7. Oj, vad mycket gott! Årets glögg med ingefära är väldigt god kall också.

    SvaraRadera
  8. Gott, vi skall testa en massa glögg på Lördag då vi skall ha glöggfest här hemma. granarna inne hos mig står i köpcentret Knalleland i Borås.

    SvaraRadera

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.