torsdag 3 maj 2012

Vårlikt


Idag visade sig solen under eftermiddagen. Så efterlängtad! Ingen sommarvärme, men vad gör det bara vi slipper stormvindar och snöblandat regn, som vi begåvats med de senaste dagarna. Vår fantastiska utsikt har det inte varit mycket bevänt med av förklarliga skäl, men nu när gråvädret dragit bort ser vi både hav och fjäll igen.

Och ljuset har intagit Nordland! 3:57 gick solen upp idag och ner igen 22.05. Jag har just nu 22:20 tänt lampan där jag sitter och läser - dagsljuset har räckt så länge! Snart är det ljust dygnet runt. Jag njuter!

Fick ett gott skratt i morse när jag läste webbnyheterna hemifrån. Inte så ofta det händer tyvärr - mest handlar det om slagsmål, inbrott, droger och elände. Allt det andra som händer brukar det inte skrivas om. Rubriken lyder: Sex utan bälte i Boden. Det går vilt till!

3 kommentarer:

  1. Har ni så ljust däruppe i Boden!!? Brukar glömma ibland att ni har ju ljust hela "dagen" i och kring midsommar.
    Här i 08 är det inte varmt direkt heller kan jag säga. Jag menar 4,7 plusgrader klockan 23:00 och blåsigt, det kallar jag då inte vår.
    Å sex utan bälte... hrrmmmm jaha;-)

    SvaraRadera
  2. Vad härligt med så många timmar när det är ljust. Haha! Ja, det gäller att hitta en bra rubrik för att locka läsare.

    SvaraRadera
  3. Tänk vilken magi det ligger i det lilla ordet sex!
    Vi har haft riktigt skapligt väder på den här sidan Kölen också, om än kallt. Men nu varnar meteorologerna för ruskväder i morgon, lördag.

    SvaraRadera

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.