tisdag 12 juli 2011

Tillbaka

- efter en härlig tripp till Öland. Sedan en genväg via Tyskland hem till Norrbotten. Det blev ca 450 mil i bilen innan vi var hemma igen sent igår kväll. Kan konstatera att Norrbotten fortfarande leder sol- och värmeligan åtminstone för norra Europa - inklusive Tyskland - Danmark....

Passerade ett åskväder efter inlandsvägen - någonstans vid Sorsele vid 19:00-tiden igår. Helt fantastisk upplevelse! Blåsvart himmel runtomkring och så solstrålar som letade sig ner i nå´t molnhål och skapade en fantastisk regnbåge. Hela bågen var så tydlig - med ena ändan på vägen framför oss och den andra ute på en myr en bit bort. Vi körde bokstavligen genom regnbågen!!! Tyvärr gick detta ögonblick inte att föreviga. Undrar just om skatten fanns där borta på myren..... Kanske i form av Norrlands guld - hjortron!

Efter att vi avverkat tråkgörat - packat upp, tvättat och plockat undan det mesta av "resgodset" har jag äntligen fått tillfälle att sätta mig ner och studera alla bilder jag tagit. Som vanligt ömsom vin och ömsom vatten. Tack och lov att vi lever i en digital värld! Deleteknappen används flitigt....

Några Ölandsbilder


 




Klicka på bilderna för större format

5 kommentarer:

  1. Trevligt att få se lite bilder från Öland, en plats som jag borde åka till eftersom det nu är väldigt längesedan jag var där.
    Ha en fin fortsättning på sommaren! /SA

    SvaraRadera
  2. Välkommen hem!! Vackra bilder från Öland, länge sen jag åkte över den bron...med en kissnödig dotter i baksätet och lång bilkö...men det gick bra!!
    Ingen skatt för dej heller?? Fast du fullkomligen körde rakt igenom regnbågen?? Dålig utdelning, lika bra att återgå till lotto...
    Ha´en bra dag!!
    Kram

    SvaraRadera
  3. Det blev en lång bilresa för er, jag tror inte jag skulle stått ut med mer än hälften.

    Tänk ändå så skiftande naturen är i vårt land. Öland är väl så långt ifrån Norrland man kan tänka sig. Bra att få se fina bilder därifrån så att man påminns om att inte allt är barrskog från norr till söder.

    SvaraRadera
  4. Fina bilder på ett vackert landskap, dit vill jag verkligen åka nångång! :)

    SvaraRadera
  5. Fina bilder. Låter som en trevlig genväg.

    SvaraRadera

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.