måndag 27 juni 2011

Trädgårdsjobb

Har tillbringat en lång, skön kväll med diverse jobb i trädgården. Härligt efter en arbetsdag vid skrivbordet. Gräset behövde klippas efter gödning och regndagar. Jordgubbslandet behövde rensas för andra gången denna säsong. Av någon anledning tycks ogräset växa fortare än övrig, önskvärd växtlighet. Kvickroten gör verkligen skäl för namnet! Yviga hallonsnår och smörblommor år inte heller att leka med.


Trots myggornas irriterande inande (festligt uttryck...) lyckades jag göra färdigt det jag föresatt mig. Avslutade med att hämta kameran för en fotorunda. Upptäckte bland annat att rabarberblommorna hyser diverse spännande individer. 


Klicka på bilderna för större format
Nyckelpiga mitt i maten

En pytteliten spindel i färd med att väva nät

Pionen i full blom

"Ogräs" jag inte kan förmå mig att rensa bort...

4 kommentarer:

  1. Vi har en jättestor gräsmatta. Det skulle behövas jätte-traktorgräsklippare men det har vi inte. Bara en vanlig och det får gå det med. Nu, i dessa växande tider verkar det nästan som om grästrimmern eller gräsklípparen ska gå i skift.

    Här städas det förråd, för hela slanten. Slängs och vrakas, eller göms i lådor för eftervärlden. Jobbigt men nästan roligt ändå. I alla fall skönt när det är över.
    Ha det så bra med dina trädgårds och fotostunder. Nu verkar det i alla fall bli ordentligt med plusgrader.

    Ha det bra, i sommarvärmen.

    SvaraRadera
  2. Det är många som har bråda dagar i trädgården nu, inte bara tomtägaren. Tänk att hänga så där mellan jord och himmel när man arbetar!

    SvaraRadera
  3. Nyckelpigan är min insekt. Av någon anledning, vilken vet jag ej, har det blivit så. Min familj och mina nära har alltid någon liten nyckelpigepryl i beredskap till mig. Servetter, handdukar, ljus, karottunderlägg, vykort mm mm. Kvickrot, är det nå´t som är fauna non grata hos mig så är det kvickrot. Jag får nästan obildade utbrott när jag ser framfarten.

    SvaraRadera
  4. Nyckelpigan är min insekt. Av någon anledning, vilken vet jag ej, har det blivit så. Min familj och mina nära har alltid någon liten nyckelpigepryl i beredskap till mig. Servetter, handdukar, ljus, karottunderlägg, vykort mm mm. Kvickrot, är det nå´t som är fauna non grata hos mig så är det kvickrot. Jag får nästan obildade utbrott när jag ser framfarten.

    SvaraRadera

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.