fredag 1 april 2011

April, april

Så har vi då tagit skuttet över till en ny månad. "Min" speciella månad - som kan vara vresig och eländig på många vis, men också fantastiskt härlig. Kommer med föraningar om den ljuva sommartid som är på gång. Naturen vaknar så sakta till liv. I vissa fall lite snabbare än vanligt. Tänker på killen som åkte slalom offpist och hamnade i ett björnide med en missövd björnmamma och hennes tre telningar. Hon var inte att leka med. Det skulle inte jag heller ha varit om någon kom klampandes in när jag som bäst sov min skönhetssömn.

Måste erkänna att jag är barnsligt förtjust i att läsa tidningarnas aprilskämt. Kastar mig över lokaltidningarna för att klura ut årets lur. Norrbottenskuriren körde med skattefri handel på Gråsjälören, en ö utanför Luleå som skulle ha rätt till detta enligt ett gammalt brev. Norrländskans grej var att man hittat lösningen på transport-problemet med malmen från gruvbrytningen i Pajala: Herkulesplan.....

Klassikerna på detta område man inte glömmer är väl rådet att hålla en nylonstrumpa framför den svart/vita TV:n för att få färg-TV. Och bytet från ett storrån som skulle ha grävts ner i Måttsundsbacken.....

Klicka för stor bild

I vår fina galleria Enter, som också fungerar som arena för diverse uppträdanden, spelade Playtones sin härligt gungiga Rockabilly under lunchen idag inför mängder med åhörare. Konferencier var Thomas Deutgen, Bodens egen dansbandsguru.

Våren - och Boden - är på gång!

Hos Sinneskatten är det mera på gång

8 kommentarer:

  1. Ja där var det mycket på gång!
    Visst är det extra spännande att läsa tidningarna 1 april. Jag kan inte förstå att det finns så mycket fantasi! Ett skämt jag läste om ett år var att polisen hade haft hastighetskontroll vid en bro. Alla som visste med sej att de kört för fort en speciell dag vid bron skulle slippa böter om de hörde av sej till polisen under dagen. Det var inte många som tänkte på att det var 1 april så det blev många som hade kontaktat kontaktat polisen under dagen!

    SvaraRadera
  2. Hi.... Hade det inte redan hunnit bli den 2 april, skulle jag gjort ett förök med att lura dig på något sätt. Håller med dig, visst är det kul se vad tidningar/radio/teve hittar på för tokigheter just den 1 april.
    Ha en trevlig helg!/SA

    SvaraRadera
  3. Så roligt att ni hade så trevligt besök i gallerian. Nog är våren på gång alltid!

    Ha en fin helg!

    SvaraRadera
  4. Ett roligt och informativt inlägg med fina bilder om vad som är på gång. Just idag regnar det hos oss och man får väl se det som att våren är på gång.:)
    Ha en skön helg!

    SvaraRadera
  5. HÄRLIGT att både våren och Boden är på-Gång :-) Visst är det roligt att läsa 1 aprilskämt. Man förundras över fantasin år från år. Kul!!
    Ha en bra dag
    Sinna

    SvaraRadera
  6. Det kan man kanske kalla en lokalpatriotisk tolkning av temat.
    På tal om aprilskämt:
    http://aprilskamt.se/

    SvaraRadera
  7. Ja det är mycket som kan vara på gång.

    SvaraRadera
  8. Jag lyckades klara mig från skämt i år. Men visst är april en förväntans full månad.

    SvaraRadera

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.