onsdag 24 november 2010

Julafton

Jag har haft rena julafton ikväll. Hämtade mitt nya macroobjektiv, som jag köpt via Blocket, på OK/Q8 och är alldeles såld sedan dess! Förstår nu varför någon sa´ att Zoomobjektiv inte är "riktiga" macroobjektiv. Nu är det bara dagsljus som saknas. Får nöja mig med glödlampor eller blixtljus tills vidare.

Eftersom jag varit i shoppingtagen idag blev det nyinköp
en som förevigades först. Laddar för latare tider med något att bli glad av.

Detta skulle kunna vara ett självporträtt med tanke på inlägget om fukt i garderoben...

Nä - inget självporträtt var det utan framsidan på en av mina nya böcker, skriven av Karin Brunk Holmqvist

Nästa bok: Hundraåringen som klev ut genom fönstret och försvann. Författare Jonas Jonasson


Passande nog är onsdagstemat Perfekt - objektivet passar mig verkligen perfekt!!

5 kommentarer:

  1. Men du Beppan då är vi ju två som har haft julafton idag....
    God Jul och hoppas att du kommer att trivas med din nya glugg.
    Vad var det för glugg ????
    Nyfiken.

    SvaraRadera
  2. Är det inte lite fuskigt att ta ut julafton så där i förskott?

    SvaraRadera
  3. Härligt med fest, så här mitt i veckan.
    Men julafton, ne-ej, det räcker med en sån, varje år. För mig i alla fall.

    Fina bilder du tagit med Zoomobjektivet, Hundraåringen hörde jag på, som ljudbok, när vi renoverade sovrummet förra veckan.
    Den var riktigt rolig ibland.

    Och vad är det du fotat, det där "självporträttet", eller vad det nu är?
    Ser ut som en potatis eller kanske tunnsäck.

    SvaraRadera
  4. Grattis!! Visst är det kul?? Jag köpte mitt för ett tag sen,. och det tar ett tag innan man kommer på hur det funkar tycker jag, det är lite knivigt med skärpan för min del när man kommer riktigt nära. Sen var det någon som viskade de bevingade ordet i mitt öra ..."stativ"...och vips så vart det bättre!!
    Den yppiga figuren...trodde nästan du varit i vårat familjealbum och hittade nå´n bild på mej...precis så både känner jag mej och ser jag ut idag!!
    Ha det gott!!
    Kram

    SvaraRadera
  5. Härligt makrofoto på skulpturen. Du valde ett sedesamt utsnitt av den nakenstudien. ;-)
    "Hundraåringen..." har jag börjat läsa och körde fast efter sextiotalet sidor. Ska nog försöka läsa klart.
    Lite julafton är det väl när man har några nya olästa böcker. För övrigt är julen en bra tid att ligga kvar i sängen och streckläsa någon bra roman.
    Måste vara kul att ge sig på upptäcksfärd med ny glugg på kameran! Ha en skön första advent.

    SvaraRadera

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.