torsdag 18 november 2010

Glöm din dröm

- eller kanske inte???

Har varit och lyssnat på information från Pensions
myndigheten ikväll. Många funderingar snurrar runt i huv´et. Olika typer av pension. Ta ut en del, spara annat till senare. Koll på fonderna i PPM. Jobba till 70 eller gå vid 60+ och leva livet fattig(are) men tillfreds med tillvaron? Jobba deltid och vara deltidsfri en period?

Tål att tänka på.

En sak är då säker i alla fall. Svepningen har inga fickor.

Kanske ska tillbringa en del av mina dagar här vid Luleälven -
vårt sportfiskeeldorado på promenadavstånd från Bodens centrum

4 kommentarer:

  1. Känner väldigt väl igen det du skriver. Har för inte så längesdan genomlidit alla frågor och funderingar... Med facit i hand så gjorde jag rätt. Friheten är ovärdelig!
    Ha en skön helg! /SA

    SvaraRadera
  2. Jag valde att gå vid 63. Kände att jag hellre var fattig men hel den senare delen av livet. Jobbade inom hemtjänsten i 20 år och det fick räcka. Någon ny karriär var inte aktuell. Jag har inte ångrat mig en endaste stund.

    SvaraRadera
  3. Jag går och ruvar på det där 63årsbeslutet. Jag trivs med mitt jobb som lärare i särskolan, men har en frihetslängtan som nog är värd en hel del.
    Det är då man blir "rik på riktigt"
    kanske?

    SvaraRadera
  4. Svåra frågor. Tur att jag har en bit kvar tills dess. Men visst låter det bättre att gå tidigare och vara fattig och fri.
    Vem vet om man hinner uppleva och njuta av ledigheten om man väntar för länge.
    Hoppas du får en skön helg!
    Ninni

    SvaraRadera

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.