tisdag 23 november 2010

103 miljoner

- till tanterna i Vikmanshyttan. Pensionärer, sjuka och arbetslösa. Så härligt att det blev just dom som fick storkovan!!

Men så dessa goda råd om hur pengarna ska hanteras. Är man mindre vetande bara för att man är kvinna och dessutom lite äldre? Skulle tro att hela bunten vet mer än andra hur man vänder på slantarna för att få dom att räcka länge. Det hade knappast kommit några råd till ett gäng gubbar i samma situation.

Låt gänget njuta av storvinsten nu utan en massa kraxande i bakgrunden.

2 kommentarer:

  1. Jisses då!! Hoppas de sätter riktig sprätt på pengarna och gör något riktigt roligt för dem, slösar ordentligt, för det är dom värda!! Tror vi kvinnor har betydligt bättre koll på pengar än vad gubbarna har, hur många gånger fick man inte vända på kronorna både en och två gånger när barnen var små??
    Ha det så gott!!
    Kram

    SvaraRadera
  2. Tack tack. Den kramen värmde.
    Hade ju inte tänkt skriva om mina krämpor, men ibland skriver själen det kroppen är full av...
    Nu får jag rycka upp mig finns massor, massor som har det mycket mycket värre...

    Kramar och ha en finfin tisdag.
    Oj så mycket pengar, jag skulle köpa julklappar åt barn som inga får, se till att tomten kom till alla utsatta utnyttjade barn och hjälpte dom ur deras helvete...
    Sen skulle jag köpa en ny vetevärmare till mig....min gamla är så trasig, jag har vetekorn hela sängen full =)....

    SvaraRadera

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.