tisdag 19 oktober 2010

Så trött

Lika trött som Kalle ser ut känner jag mig just nu. Kan inte skylla på för lite frisk luft idag. Gick mina 6 km in till jobbet i morse, för första gången denna höst med reflexväst. Behövdes i mörkret.

Nåja - så frisk luft kanske det inte är på morgonen när alla bilburna i omgivningen drar iväg till sina jobb. Alla i varsin bil. Kalla bilar som spyr ut mest avgaser
de första kilometrarna....

Jag blir mer och mer övertygad för varje år att jag varit björn i ett tidigare liv. Sovdags nu när mörkret och kylan kommer. Vill vakna med vårsolen sådär i februari eller mars.

Mitt "ide" får bli i en fåtölj i värmen framför braskaminen.

2 kommentarer:

  1. Ha ha ja det kanske man var en björn. Vill också gå i ide nu när vintern kommer. Gillar INTE snö och iskyla. Sedan är man ju till formen lite rund och mjuk precis som en nallebjörn.

    SvaraRadera
  2. Jag kan uppleva att man känner sig så där trött och sladdrig som Kalle Kanin på bilden, men ändå är senhösten och vintern en tid för återhämtning efter sommarens intensiva liv. Man får lov att sitta inne vid braskaminen och läsa en bra bok, lösa sudoku och korsord eller handarbeta. Kanske tur att man har hundarna så att man är tvungen att gå ut några gånger per dag, nu när man inte behöver gå till något jobb längre.

    SvaraRadera

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.