söndag 13 juni 2010

Kusmi Tea

Efter en barfotadag i trädgården där jag rensat ogräs, planterat sommarblommor och vattnat behövde jag få en rejäl uppfräschning. Svarta fötter och knän är inte så kul att komma på jobbet med.

Det blev en skön stund med fotbad och sedan en kopp gott, nybryggt te. Hittade en burk som verkade spännande i Hötorgshallen för ett tag sedan. Kusmi Tea - Kashmir Tchai. En nostalgitripp... Dyrt var det, men så fantastiskt gott! En teblandning med sex olika kryddor: kardemumma, ingefära, anis, kanel, nejlika och lagerblad. Det påminner om det Tchai som Abdul kokade åt oss i Srinagar vid speciella tillfällen.

4 kommentarer:

  1. Kusmi ÄR lyx. Bara det bästa för särskilda tillfällen som idag :)

    SvaraRadera
  2. Kul att du är med och tävlar!

    SvaraRadera
  3. Nu blir jag full i skratt, även jag har skrubbat fötter och druckit te. Fast jag hade "Brunkulla rött", det är också gott!
    Må så gott!

    SvaraRadera

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.