tisdag 1 juni 2010

Jubileum


Idag är det precis ett år sedan jag skrev mitt första inlägg på denna blogg, inspirerad av ena svärsonen! Det har blivit många inlägg och många foton sedan dess. Jag som inte skulle ha en blogg alls! Funderade på att göra en egen hemsida när jag sade ifrån mig uppdraget som webmaster i en förening.

Skrivklådan är kronisk nämligen. Likaså behovet att avbilda det jag tycker är vackert via kameran. Tröttnar aldrig på att gå på upptäcksfärd i omgivningarna med kameran i högsta hugg.

Nu blev det ingen hemsida utan en blogg - som blev tvådelad när jag tog tag i skrivandet lite mer seriöst och nappade på de dagliga "Skrivpuffarna". Hur kul som helst, men tyvärr räcker inte tiden till allt det jag vill göra. Den senaste tiden har den delen levt på sparlåga.

Desto mer bilder har jag producerat. Och deltagit i ett antal utmaningar. Skoj! Har precis varit gästdomare i en av dem.

Något som är såå skoj är all respons jag får på fundror och bilder. Jag följer ett antal bloggar själv och känner att jag fått nya vänner där ute i cyberspace. Unga och gamla - en härlig blandning!! Utbyte av tankar och inspirerande tillrop. Mycket givande! Världen har krympt.

3 kommentarer:

  1. Tack för visiten på min blogg. Alltid trevligt med nya kontakter och att du är från Norrland. Det är lite tunnsått med det, tycker jag eller så har jag bara haft otur.

    Jag har ju också varit och norpat lite skrivpuff-utmaningar. Som om det inte skulle vara nog med mitt nästa bokprojekt som jag håller på med nu.

    Du tycker även om att ta kort, ser jag. Är med i "Foto-triss" också.
    Jag vågar inte ta på mig nå´t mera nu för tiden räcker inte till annars.

    Men visst - det är roligt med förnyade kontakter och världen har med ens blivit så otroligt liten.

    SvaraRadera
  2. Beppan, jag följer dig, fast jag just nu inte är så aktiv. Kameran skriker efter att bli begagnad...och tids nog hinner/orkar jag nog. Tack för din trevliga blogg med fina bilder!

    SvaraRadera
  3. Verkar som om det är många som började blogga denna tid på året. Jag har snubblat över flera som firar olika år de senaste dagarna. Själv firar jag den 13 juni, fem år.

    Anmaja

    SvaraRadera

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.