fredag 18 juni 2010

Hur ska det gå...

- imorgon när Daniel får sin Victoria och halva kungariket. Det blir till att ladda med näsdukar. Och låta bli mascaran.

Kunde inte hålla mig från TV:n denna kväll. Har just varit med om en fantastisk konsert. Oerhört välregisserad och med en räcka av artister som alla var på topp. När de alla stämde in i min älskade Elvis-låt Can´t help falling in love så rann mina tårar över alla bräddar.

Tänk när jag var prinsessa - för en dag i alla fall. Det har gått några år sedan dess. Klänningen sydde min älskade mamma. Min alldeles egna modell. Paparazzifotografer behövde vi inte oroa oss för. Kunde njuta av stunden tillsammans med vår närmaste släkt och go´a vänner. Ingen konsert med kändisar kvällen före men myggen sjöng för oss under en grillkväll i Sundet som inte gick av för hackor. Det fantastiska ljuset, totalt vindstilla, spegelblankt på sjön.

Den stora dagen. Frissan, fotografen, kyrkan, Mendelsohn och kyrkklockorna. Doften av björkris. Löften för livet. Jämtländsk brudmarsh på väg ut ur kyrkan. Middagen och brudvalsen. Den lokala trion spelade "ett Löjtnantshjärta står i brand" Romeo från Råneå....

Suck

1 kommentar:

  1. Värst vad du är romantisk! Fast det ÄR faktiskt väldigt romantiskt och festligt med det här bröllopet, kanske lite vääääl mycket bara.....

    SvaraRadera

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.