onsdag 9 juni 2010

Envis

- kan jag nog vara, men ikväll fick jag känna mig besegrad.

Håller på med projekt rensa rabatter och plantera sommarblommor. Väl påpälsad mot kyliga vindar fick jag bort stora högar med kvickrot och annat som gosat in sig olovandes i mina rabatter. Så härligt att få vara ute och jobba med kroppen efter en dag vid skrivbordet!

Hade fått upp ångan rätt bra och hade tänkt plantera ut mina egenhändigt uppdrivna tagetes när anfallet kom. Solen försvann bakom träden och det var kanske det som var signalen. Myggorna kom farande som störtbombare och landade i ansiktet och på andra bara kroppsdelar som anklar och nacke. Hur jag än viftade med mina jordiga händer så gav dom sig inte.

Det var jag som fick ge upp och förskansa mig inomhus.
Kanske bättre lycka imorgon....

2 kommentarer:

  1. Eländes myggen,som anfaller när du jobbar som bäst.
    Hoppas dom försvinner tills nästa rensning :-)

    SvaraRadera
  2. Ja myggsvärmar är inte att leka med... Fin bild! :)

    SvaraRadera

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.