söndag 6 juni 2010

En trerätters

Veckans utmaning i Fototriss är Mat. Ett av mina stora intressen. Det blir en trerätters med goda viner till. Varsågod det är serverat!

Först en liten toast med färska Räkor.
Ett glas sval La Gascogne smakar bra till.


Huvudrätten blir en grillad Älgbiff med Rösti, Karl-Johan-sås och fräscha grönsaker.
En Amarone är inte fel sällskap - Capitel de´Roari ex.


Till efterrätt en fruktsallad på Honungsmelon, Kiwi och blå Druvor. Till detta en god Vaniljyoughurt.
En Lenz Moser Trockenbeerenauslese passar bra här.

20 kommentarer:

  1. Grillad älg har jag aldrig ätit, däremot wookad

    SvaraRadera
  2. Den middagen skulle jag gärna komma till!:) En härlig och fint fotad komposition.
    Ha en bra söndag!

    SvaraRadera
  3. Mmm, älgbiff.. Läcker meny! Tack för titten!

    SvaraRadera
  4. kan det vara lördagens festmiddag?!
    en sån fest!

    SvaraRadera
  5. Looks yummy

    thank you for the visit and comment

    SvaraRadera
  6. Åh, vilken smaskig triss! Favoriten får bli älg som är så gott! =)

    SvaraRadera
  7. Mmmm en riktigt god trerättersmeny ..man blir ju hungrig!
    Bra triss...jag blir mätt bara av att titta.

    SvaraRadera
  8. Åh vad hungrig man blir, trots att jag just ätit lunch :-)

    SvaraRadera
  9. Mmm, den menyn tackar jag inte nej till. Dessutom med vintips till, bättre kan det inte bli.

    SvaraRadera
  10. Det där såg inte alls fel ut! Och visst får du receptet till det goda brödet! Varsågod!
    http://esseus.blogspot.com/2010/04/lattbakad-fillimpa-frukt-och-notbrod.html

    Tack för din gulliga kommentar!

    SvaraRadera
  11. Det låter som en måltid man skulle kunna ta sig igenom utan problem. :-)

    SvaraRadera
  12. Nu är jag mätt o belåten efter din trerätters. Tack för maten! =)

    SvaraRadera
  13. Åhhh! Rustis är det godaste jag vet :)

    SvaraRadera
  14. Tips på hög nivå, både mat och vin, precis som på restaurang...och fina bilder dessutom... ;)

    SvaraRadera
  15. Vilken meny! Nu blev jag hungrig igen :)

    SvaraRadera
  16. Ser fantastiskt gott ut, men favoriten blir nog melonen

    SvaraRadera
  17. Ser gott ut även om älg inte står på min önskelista. :) Fina bilder.

    SvaraRadera
  18. Man tackar..det här var helt i min smak.. riktigt gott och bra inlägg med foton:)

    SvaraRadera

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.