lördag 26 juni 2010

Cloe-up-filter

Jag hade förmånen att vinna ett close-up-filter hos Farmor Annelie för ett par veckor sedan. Så skoj!! Ett filter nr 4 kom med posten och sedan dess har jag testat varje dag. Har inte räknat, men det har säkert blivit några hundra bilder totalt. Jag har legat på marken, stått på knä, väntat. Muttrat över vinden som inte kunnat hålla sig i schack. Svurit över knotten och myggorna som anfallit i stora härar.

Till slut har det blivit en handfull bilder som jag tycker är rätt OK. Resten har hamnat i papperskorgen. Visst gör det skillnad att använda filtret. Så här nära kommer jag inte med mitt vanliga objektiv.

Så spännande det är att studera blommor och insekter på nära håll. En ny värld öppnar sig - man blir som barn på nytt...!

1 kommentar:

  1. Rätt okey? Dom blev ju jättebra! Speciellt den första, den är ju helt suverän! Visst är det kul, men man ser väl ut som en idiot när man kravlar omkring på marken.... men vad gör det?

    SvaraRadera

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.