torsdag 24 september 2009

6 månader

- så gammal är vårt yngsta barnbarn nu. Oj vad tiden gått fort! Tycker att det är nyss damen var ett litet knyte som bara åt och sov. Nu är hon så alert, hänger med på vad som händer runt omkring. "Pratar" och skrattar så man bara smälter.

Hokus Pokus-stolen kom fram från vinden igår - den som införskaffades till moster för 32 år sedan. Passade damen mycket bra. Man har ju så fin utsikt över matbordet i den. Och så kan man slänga saker på golvet så att alla andra får hämta. Skoj!

Och synpunkter har den lilla.........

I går talade hon mycket högljutt om att mormor inte var något att hänga i julgranen. Trots att jag tog till alla knep så var det bara att inse att jag var tvåa när hungern slet i de små tarmarna och John Blund aviserade sin ankomst. Bara att hålla sig undan!

Hoppas att jag kan övertyga lillfröken om att även om jag ser skräckinjagande ut så bits jag inte särskilt ofta - så att hon kanske vågar umgås med mig i framtiden.....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.