måndag 1 juni 2009

Ljus och värme

Måndagkväll och klockan är snart 23:00. Solen skiner och det är nästan vindstilla. Fortfarande skön värme ute. Tänk om det gick att bevara denna ljuva årstid. Bortsett från myggen då förstås. Dom skickar jag gärna till behövande fågelungar någonstans långt bort i skogen...... Har redan fått mina första fyrtiofem bett - när jag sådde i trädgårdslandet under helgen troligen. Ilsket röda prickar på ben och armar. Kliar som bara den.

Fick tag på senaste numret av Scrapbookingtidningen idag. Inspirerande läsning som vanligt. Blir så sugen på att ta itu med nya projekt. Bilder finns i lager, så det är inte något bekymmer. Snarast är det tiden som inte vill räcka till för allt jag vill göra. Just nu måste trädgården få sin tid. Trädgårdslandet är färdigsått men rabatterna behöver mer omsorg. Ogräset frodas...

Ännu för tidigt att sätta ut sommarblommorna. Det kan ju fortfarande bli någon frostnatt. Får kolla långtidsprognosen på webben.

Har gått och väntat på livstecken hos mitt ömt vårdade Kaukasiska Valnötsträd en längre tid. Nu kan jag andas ut! Tre små knoppar växer på det lilla livet!!! "Trädet" - 30 cm högt - har varit täckt av ett berg av snö under vintern. Kanske tack vare det som det klarar sig här uppe i Höga Nord, men det tar ju sin tid att tina fram också.

Mitt bland tulpanerna står mitt älskade lilla träd. hoppas det inte lider av mindervärdeskomplex..



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.